Dat Zuid Afrika een populaire bestemming is voor de “rijke” Europeaan is al enige tijd bekend. Maar ook de Afrikaanse toerist weet Zuid Afrika steeds beter te vinden. Tussen 2010 en nu is het aantal Afrikaanse toeristen met 7% gestegen.  Een intensieve marketing campagne ligt hier volgens het Zuid Afrikaanse Bureau voor Toerisme aan ten grondslag. Zuid Afrika is in landen Angola, Botswana, Nigeria, Mozambique, Congo, Oeganda en Kenya gepositioneerd als een bestemming waar je waarde voor je geld krijgt.

Door de marketing campagnes te focussen op specifieke ervaringen in een bepaalde regio (je maakt alles mee wat in een regio te doen is) is het mogelijk om herhaalbezoeken en een langer verblijf in Zuid Afrika voor elkaar te krijgen. Hier profiteert de toeristische industrie van. Zo kan je bijvoorbeeld bij een “Drakensbergen ervaring” zowel hiken, shopping, uit eten, canopy als diverse avontuurlijke sporten doen. Een rondreis Zuid Afrika wordt daarmee echt een package deal.

[Totaal: 2   Gemiddelde:  3/5]

Pin It on Pinterest

Share This